Feiten over afvallen en diëten

5 februari 2020 geschreven door Blog

We hebben allemaal pogingen gedaan om af te vallen. Vaak zonder blijvend resultaat.
Iedereen stort zich op het diëten, want dit werkt. Toch?

Is dit herkenbaar voor jou, lees snel verder!

Wat gebeurt er nou eigenlijk wanneer jij gaat diëten?
Tijdens een (streng) dieet is er een forse calorierestrictie waar jij je aan houdt. (Een forse calorierestrictie houdt in dat jij veel minder calorieën binnenkrijgt dan jouw behoefte.) Maar deze restrictie is zo fors dat jij hierdoor onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Dit betekent dat er een ernstig tekort aan vitaminen en mineralen kan ontstaan.

Een tijdelijk dieet biedt jou geen blijvende resultaten. Sterker nog, jouw cravings worden groter en groter waardoor jij op een gegeven moment niet meer van al die lekkernijen af kunt blijven. Met als gevolg; stijging van het gewicht.

Wat moet je dan wel doen?
Nou, er zijn meerdere factoren die deel uit maken van een afvalproces.
Het gaat er niet alleen om wát je eet, ook gedragsverandering en bewustwording zijn hierbij van groot belang. Je moet nieuwe gewoonten creëren en plaats maken voor veranderingen.
Deze veranderingen zijn moeilijk en hebben tijd nodig. Gun jezelf deze tijd. Dan ben jij al op weg naar een eerste goede stap ;).
Afvallen is niet zo makkelijk als het lijkt. Het kan een lastige en lange weg worden.

Lukt het jou maar niet om blijvend resultaat te boeken, terwijl jij alle diëten kunt benoemen die er maar bestaan. En heb jij voor jouw gevoel alles eraan gedaan, maar niet tevreden?
Maak het jezelf niet moeilijker dan het al is.

Vraag hulp!
Foodchick zorgt ervoor dat het jij de resultaten wél behaald en begeleid jou verder in dit proces.
Weet je wat het leukste hiervan is? Mijn hulp wordt vergoed vanuit de basisverzekering.

Schroom niet en stuur me een berichtje voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

 

Hier alvast een aantal afslanktips!

  • Eet met aandacht!
  • Eet meerdere porties per dag, 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.
  • Drink voldoende (2 liter per dag).
  • Slaap voldoende.
  • Beweeg minimaal 60 minuten per dag.

WhatsApp WhatsApp Me!