Blog

Hello goede voornemens! Houd ze vol en laat je inspireren door 4 gratis voorbeeld dagmenu’s

Hello goede voornemens! Houd ze vol en laat je inspireren door 4 gratis voorbeeld dagmenu’s

Inmiddels zitten we alweer een week in 2021. Voor januari worden er vaak (extreme) doelen gesteld.
De doelen hebben 9 van de 10 keer met een gezonde leefstijl te maken, juist ook nu we middenin de lockdown zitten. Vaak hoor ik mensen zeggen; ‘ik ga gezonder eten, minder alcohol drinken en meer bewegen’. Maar hoe zorg je ervoor dat deze goede voornemens ook echt een gewoonte voor jou gaan worden en hoe ga je dit eigen maken? Dit laatste blijkt vaak een lastige vraag.

Lees verder

It’s almost Christmas!

It’s almost Christmas!

De gezelligste dagen van het jaar, Kerst. De dagen waarbij je veel tijd besteed met familie en vrienden. Ontzettend leuk deze dagen, samen bijkletsen, borrelen, spelletjes spelen én eten.

En vooral dat laatste is een belangrijk onderdeel van de feestdagen. Veel eten en jezelf uiteindelijk in de weg zitten door een té volle buik.

Wanneer je wilt afvallen of je hebt gekozen voor een gezonde leefstijl, dan kunnen dit lastige dagen worden.
Ik geef jou 10 tips, zodat jij kunt genieten tijdens deze dagen, wat jouw doelen ook zijn!

Lees verder

Hij komt, hij komt.. die lieve goede Sint!

Hij komt, hij komt.. die lieve goede Sint!

De lieve goede Sint is weer in ons land! Dit jaar zal pakjesavond voor iedereen anders uitpakken dan andere jaren.. Maar met het gezin Sinterklaas vieren in het weekend van 5 december hoort er toch zeker wel bij! Het lastige van deze periode is dat er veel verleidingen om je heen zijn van de welbekende lekkernijen zoals pepernoten, kruidnoten, schuimpjes etc.
Maar er zijn manieren om de verleidingen beter te kunnen weerstaan! Hoe? Dat lees je hier!

Lees verder

Hoe kies je de meest gezonde ontbijtgranen?

Hoe kies je de meest gezonde ontbijtgranen?

In de praktijk krijg ik vaak de vraag welke ontbijtgranen de beste keuze zijn. Door de vele keuzes in de supermarkt begrijp ik dat het lastig is om de juiste soorten te kiezen.
Wil jij weten welke keuzes gezond zijn en waarom? Lees dan snel verder!

Lees verder

Gezond thuiswerken, hoe doe je dat?

Gezond thuiswerken, hoe doe je dat?

Het dringende advies blijft om zoveel mogelijk thuis te werken. Dit brengt ook nadelen met zich mee. Door het thuiswerken is er namelijk een grote kans dat jouw voedingspatroon anders is dan voorheen (toen je ‘gewoon’ op kantoor mocht werken).
Ik geef jou tips om jouw thuiswerkperiode zo gezond mogelijk door kan komen!

Lees verder

Nationale Groente en Fruit Dag

Nationale Groente en Fruit Dag

Vandaag 14 oktober is de Nationale Groente en Fruit Dag.

Volwassenen krijgen het advies om 2 stuks (200 gram) fruit en 250 gram groente te eten per dag.
In de praktijk merk ik vaak dat velen niet iedere dag groente en fruit eten en dus niet voldoende binnenkrijgen.

Lees verder

Gezonde leefstijl in strijd tegen coronavirus is beste medicijn

Gezonde leefstijl in strijd tegen coronavirus is beste medicijn

Dat zwaarlijvigheid oftewel obesitas gezondheidsrisico’s met zich mee brengt, dat weten we allemaal. We hebben het dan over een verhoogde kans op hart- en vaatziekten en diabetes type 2.
Maar hier blijft het niet bij..

Lees verder

Gezonde barbecue tips

Gezonde barbecue tips

De komende dagen komt er mooi weer aan! De temperaturen lopen de gehele week op tot +/- 35 graden. Bij velen van ons betekent dit  BARBECUE TIME!!

Bij de meeste barbecues wordt uitgebreid gegeten en gedronken. Ik heb het dan niet over de gezonde producten, maar met name een grote hoeveelheid vlees, stokbrood, sauzen en alcohol. En, zeg eens eerlijk.. Groente wordt weinig/ niet aan gedacht tijdens deze gelegenheid. Bij barbecueën denk je er niet direct aan om groente te grillen. Steek jij regelmatig de barbecue aan? Dan kan je ervoor zorgen dat jij gezondere keuzes maakt. Hoe? Dat lees je hier!

Lees verder

YES, het is vakantie!

YES, het is vakantie!

Vakantie! Genieten van de vrije tijd die je hebt.
Daarbij zijn de verleidingen van lekker en veel eten vaak groter, maar ach je hebt vakantie toch?!
Ik geef jou handige tips om verstandige keuzes te maken en tóch lekker te genieten van jouw vakantie!

Lees verder

Wat je wel (en niet) moet drinken bij warmte

Wat je wel (en niet) moet drinken bij warmte

De komende dagen wordt het ontzettend warm en lopen de temperaturen op tot wel 31 graden.
Wat is dan het allerbelangrijkste? VOLDOENDE DRINKEN!

Hoeveel vocht heb je dagelijks nodig? Wat kan je het beste wel of juist niet drinken?
Lees nu snel mijn blog en krijg antwoorden op deze vragen en méér!

Lees verder

Invloed van slapen bij een gezonde leefstijl

Invloed van slapen bij een gezonde leefstijl

Wanneer we het hebben over een gezonde leefstijl, komt er veel meer bij kijken dan alleen maar het voedingspatroon en de beweging.
Het gaat hierbij namelijk ook om voldoende ontspanning en een goede nachtrust. Zorg er dus voor dat je hier een goede balans in kunt vinden.
Lees verder

Eten uit verveling, herkenbaar?

Eten uit verveling, herkenbaar?

Inmiddels zitten we alweer 5 weken thuis te werken, heel benieuwd hoe dit bij jou gaat? Ik krijg veel reacties van mensen die aangeven dat de verleidingen groter zijn. Ik moet toegeven dat het lastig is om je gezonde leefstijl aan te passen in deze tijd, maar zeker niet onhaalbaar!!

Lees verder

Twee derde tot 80% van de Coronapatiënten hebben overgewicht!

Twee derde tot 80% van de Coronapatiënten hebben overgewicht!

Van de patiënten die op de Intensive Care liggen hebben twee derde tot 80% overgewicht, vertelde Diederik Gommers (voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care) vrijdag in het tv-programma Jinek.

Ook vertelde zijn collega Peter van der Voort (hoofd Intensive Care van het UMCG in Groningen) dat de situatie rondom achttien ic-patiënten die daar behandeld worden allemaal ‘hetzelfde postuur’ hadden en beademing behoevend waren mede doordat ze lijden aan (ernstig) overgewicht.

Lees verder

Thuiswerken? Zorg goed voor jezelf!

Thuiswerken? Zorg goed voor jezelf!

Het is een lastige situatie, normaal stap jij op je fietsje naar het werk, nu snap je uit bed en beweeg je alleen af en toe om een kopje koffie/ thee of iets te eten te pakken.
Na het werk ging je vaak door naar de sportschool, maar dit is niet meer mogelijk want alle sportscholen zijn gesloten i.v.m. het Coronavirus.
Je nam altijd netjes jouw goed gevulde broodtrommel mee naar je werk, maar nu liggen er thuis vele verleidingen in de kast.

Wat nu? Zit jij ook met de vraag hoe je ervoor zorgt dat de verleidingen niet te groot worden en hoe je nu kunt zorgen voor voldoende beweging?

Ik geef je tips om de komende weken zo gezond mogelijk door te komen.

Lees verder

Coronavirus: Hoe bescherm je jezelf er tegen?

Coronavirus: Hoe bescherm je jezelf er tegen?

Nu het coronavirus dichterbij komt, vraag jij je vast af wat je er tegen kunt doen om dit te voorkomen. Heb je een goede weerstand? Of is het nodig deze te verbeteren?

Laten we het eerst eens hebben over een goede weerstand om van daaruit een conclusie te trekken of deze voor jou te verbeteren valt. Want wat houdt de weerstand eigenlijk in?

Lees verder

Etiketten lezen, waar moet je op letten?

Etiketten lezen, waar moet je op letten?

Voedingsmiddelen bevatten etiketten met een heleboel informatie. Deze informatie hoort jou te helpen om de juiste en meest gezonde keuze te maken afgestemd op jouw voorkeuren.
Om producten te vergelijken is het handig om het etiket te gebruiken. Maar hoe lees je de etiketten nou eigenlijk? En waar moet je op letten bij het lezen van het etiket?

Lees verder

logo-circle
T. 06 40 26 72 26
E. hellen@foodchick.nl

  

WhatsApp WhatsApp Me!