Eindelijk is het zover! Foodchick bestaat, Foodchick is enthousiast en Foodchick heeft zin om heel veel mensen te helpen als diëtist. Wat was de aanloop lang en wat verliep het stroef. De angst als startende ondernemer om de ‘eerste’ stap te maken was duidelijk heel erg aanwezig. De afgelopen twee weken zijn als een sneltrein gegaan, wat vind ik het ineens leuk om ondernemer te zijn! Ik ben er klaar voor.
Foodchick ingeschreven bij de Kvk? Allang! Foodchick in het kwaliteitsregister? Check! Foodchick bekend bij de NVD? Dubbel check! Ik had het rond, heel moeilijk was het ook niet, maar toen de grote vraag, hoe nu verder?
Door de volgende stap te kunnen maken was ik veel bezig in mijn hoofd. Hoe kan ik mij als diëtist van Foodchick onderscheiden van alle andere, toch vaak ‘geiten-wollen-sokken-standaard-diëtisten’ en de ‘te-hippe-mooiemeisjes-foodgoeroes’, die ik stiekem zo leuk vind. Mijn focus lag op het ‘hip’ willen zijn. Ik wilde ook mooie plaatjes, een eigen kookboek, workshops geven aan kinderen, mensen adviseren, er uit springen op social media, een eigen website, alleen maar in de sportschool aanwezig zijn en een heel team om mij heen. Want ja, alleen dan bereik je de miljoenen volgers. Hoe ging ik dit nou aanpakken?
Wat is mijn identiteit, waarin onderscheid ik me? Ik ben anders, maar hoe verklaar je dat? Een hele lange zoektocht.. Precies twee weken geleden zat ik op de bank bij Raakkracht, gespecialiseerd in de identiteit van mens en merk. Nog maar weer een poging om anderen te betrekken bij al mijn hersenspinsels, wie weet kwam er deze keer wel een antwoord uit. Het duurde niet lang en ik zag het licht, de oplossing was achteraf gezien verrekte simpel. Conclusie: Focus je op het zijn van diëtist, dus je kennis en wil niet zijn zoals alle andere foodgoeroes (hip, leuke plaatjes). Jij hebt de kennis! Kennis om mensen met ziektebeelden te mogen begeleiden. Hip ben je wel! Alles wat hier op de bank zit is hip. Je presentatie, je charme, je kledingstijl, je manier van praten, je communicatiemiddelen (ja, ook het logo was allang klaar) Goh.. dat ik daar niet eerder aan had gedacht!
Vanaf toen werd het pas echt leuk! Na mijn eerste officiële post op social media ben ik los. Elke dag ben ik bezig met mijn eigen onderneming Foodchick. Hoe leuk?! Alles gaat ineens vanzelf, van poseren bij een fotoshoot, de verzameling van content voor social media, de inrichting van mijn website, het begeleiden van cliënten, de inrichting van mijn kantoor en lekker bezig zijn met koken en bakken! Al mijn passie die een tijd lang weg gestopt is, komt er ineens uit. Ik ben blij!
Dankjewel Kris Ontwerpt
Dankjewel Raakkracht
Dankjewel DRW Mood Studios
Dankjewel lieve vrienden en familie
Nog geen reacties!